МОДЕЛЬ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
УЧНІВСЬКА РАДА
Учнівське самоврядування у Саджавській ЗОШ I-IIIступенів здійснюється через Учнівську Раду – просвітницько-культорологічне самодіяльне об’єднання учнів 5-11 класів.
МЕТА: формування і розвиток особливості, її національної свідомості через відродження національної культури, традицій, звичаїв та обрядів.
В основному Учнівська Ради покладено такі принципи:
− Демократичний – всі учні мають рівні права, беруть участь у вирішенні питань, що стосуються життя школи%;
− Гуманістичний – захищає права кожного, добрим ділом і словом підтримує того,хто потрапив у біду;
− Самодіяльний – учні самі вирішують питання класного життя, обирають цікаві справи.
Учнівську Раду очолює президент школи. Президент обирається таємним голосуванням із числа радників президента. 2018/2019 навчального року президентом школи обрано ученицю 9 класу . Радники президента є командири класів,голови рад та голова первинного осередку організації <<Молода просвіта>>.
Учнівська Рада школи – це командири 5-11 класів та голови усіх рад школи:
− Рада по навчанню;
− Рада по дозвіллю;
− Рада порядку;
− Рада по спорту.
Рада по навчанню – слідкує за навчанням учнів по класах,проводить предметні вечори, вшановує призерів олімпіад.
Рада по дозвіллю – проводить та організовує вечори відпочинку, випускає шкільну стінгазету,допомагає у проведенні позакласних заходів.
Рада порядку – слідкує за чергуванням учнів по школі та в класі, слідкує за дисципліною у школі та зовнішнім виглядом учнів, веде облік відвідування учнями школи.
Рада по спорту – проводить фізкультхвилинки на уроках, допомагає в організації та проведенні змагань, туристських походах, екскурсій. Проводить благоустрій та догляд за територією школи.
Така модель учнівського самоврядування є досить ефективною у досягненні навчально-виховних завдань,передбачених Законом України « Про загальну середню освіту» та «Про за шкільну освіту». Враховуючи розвиток суспільства, зміни в системі освіти та виховання підростаючого покоління, модель постійно набуває певних змін у плані назви, реорганізація рад, їх основних функцій тощо. Але вона є для цієї школи однією із форм державно-громадського управління навчальним закладом.